Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu

Praag

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Angelique

08 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Maandag is ons avontuur echt begonnen. Beide hadden we bijna niet geslapen van de zenuwen. We zijn om 7.20 vertrokken uit Hilversum naar Berlijn waar we met 20 minuten vertraging zijn aangekomen. Hoe we die waren opgelopen was een raadsel. We hadden niet gereserveerd maar hadden plekken naast elkaar. Na een korte stop in Berlijn waar we naar spoor 2 liepen. Daar kwamen we op een geef moment achter dat we naar een ander spoor moesten. Het station in Berlijn is erg groot. Maar snel gevonden! Ook voor deze trein hadden we geen reservering. Na heel wat wagonnetjes hadden we een heel mooie plek voor ons 2. Het zijn van die trein hokjes voor 6 personen waar we met z'n tweeën zaten. Later onder het gezelschap van 2 meiden uit Engeland die rechten studeerde. Beide al heel wat reizen gehad en konden ons ook wat vertellen over de plekken die wij zullen bezoeken. 5 uur later kwamen we aan in Praag! Onweer, regen straten vol water. Ik had onze aankomst heel anders verwacht. Paraplu op en gaan. We waren op het station getuigen van een diefstal. Hierdoor paste we nog beter op onze spullen. De weg naar het hostel was snel gevonden en in kletsnatte schoenen liepen we naar onze kamer op de vierde verdieping. Mooie kamer en luxe opgemaakt. Spullen gedumpt en naar een pizzeria gegaan die we onderweg hadden gezien en goed vol zat. Echt heerlijk gegeten voor nog geen tientje per persoon. We waren moe van het reizen en na water gehaald te hebben zijn we heerlijk gaan slapen. De volgende dag om 8 uur op gestaan. We zijn eerst naar het station gegaan om zit plaatsen te reserveren voor donderdagochtend als we naar Bratislava gaan. Daarna broodjes gekocht en opgegeten in het zonnetje op het Wenceclasplein. Hier zijn veel winkels en keken uit op het nationaal museum. Doorgelopen naar een marktje met houten stalletjes vol met souvenirs en lekkernijen. Verder veel souvenir winkels gezien met kristallen en glazen beeldjes van alles wat je maar kunt bedenken. Helaas lastig mee te nemen. Daarnaast veel speelgoedwinkels met houten speelgoed. Nu echt op weg naar de mooie gebouwen die Praag heeft. We zijn naar het oude plein gelopen waar we de beroemde astronomische klok, de Tynkerk en de St. Nicolas kerk zagen. Bij de kerk naar binnen gelopen. Via het plein doorgelopen naar de Karelsbrug en de kerk van Franciscus van Assisi. Donkere wolken volgde ons. Eenmaal op de brug aangekomen barsten het los!! Eerst geprobeerd met de paraplu Door te lopen. Toch maar gaan schuilen. Waar doe je dat? In een geesten museum natuurlijk haha! Ondertussen dikke druppels en onweer. Na een tijdje klaarde het gelukkig weer op en zijn we naar de praagse burcht/ praags kasteel gelopen. Veel trappen omhoog maar het is het uitzicht zeker waard. Door deze burcht gelopen waar we de St. Vitus kathedraal zagen. Deze kun je al vanaf de Karelsbrug zien en is prachtig van dichtbij en ook binnen erg groot en mooi. De glas in lood ramen maken het af! Achter de kathedraal door gelopen naar St. George Basilica. Via een andere trap door gelopen naar wederom een prachtig uitkijkpunt. Vanaf hier zagen we een park waar we naar toe gelopen zijn. Het park is erg groot met een druipstenen muur, vijver, mooie pauwen en beelden. Terug gelopen om wat te eten en naar de apostelen te kijken die elk heel uur uit de astronomische klok komen. Het plein staat vol met mensen en na 1 minuut is de "voorstelling" afgelopen. We moesten er eerlijk gezegd erg om lachen. We waren inmiddels best moe en zijn via het gemeenschapshuis/muziektempel gelopen langs de markt om Tsjechische nougat te kopen. Mmmmm.... in het hostel even bijgekomen en rond 19.00 wat gaan eten. Daarna wilde we weer terug naar de Karelsbrug om hem ook in het donker te zien (schijnt nog mooier te zijn) we liepen langs het nationaal theater en keken uit op de brug. Weer begon het te onweren en de regen kwam met bakken uit de hemel... Tijdje geschuild maar het stopte niet. Gedwongen terug gelopen naar het hostel. Wel genoeg tijd om deze blog te schrijven. ;) morgen misschien naar Petrin (uitkijktoren) en naar boven in de St. Nicolas kerk op het oude plein. We wachten af wat het weer doet. Uiteraard in de avond voetbal kijken. In een café hier in de buurt. In Bratislava zullen we als er wifi is weer een blog plaatsen. Heel leuk dat jullie het blog gelezen hebben, hopelijk ook leuk voor jullie.

We hoorden nog wat onduidelijkheid wat betreft reageren op de blogs. Dit kan je doen door naar beneden te scrollen, de velden in te vullen en dan op reactie plaatsen klikken.

Veel liefs,

Jasper en Angelique

• 08 Juli 2014 - 23:34

Brenda:

Nou hier kwam het vandaag ook met bakken uit de hemel de hele dag door..
    Maar op dat puntje na klinkt het allemaal erg tof!
    Zal duimen voor wat beter weer voor jullie!!
    Geniet lekker, dan geniet ik via hier stiekem mee ;)

Dikke kussies, xxxx

• 09 Juli 2014 - 00:15

Jim En Gerrie:

Wat hebben jullie al veel gemaakt en gezien, jammer van de regen. Met jullie verhaal heb je ons ons een beetje meegenomen terug naar Praag. Morgen lekker rustig aan doen, en dan op naar het volgende avontuur. Veel liefs, Jim en Gerrie xxx

• 09 Juli 2014 - 00:18

Jim En Gerrie:

Leuk de foto's er ook bij!! xxx

• 09 Juli 2014 - 00:28

Manouk:

Wat leuk om te lezen hoe veel jullie al bekeken en gedaan hebben! Hopelijk wordt het weer snel beter! Ik ga duimen voor jullie! Heel veel plezier de komende dagen en ik ben benieuwd naar jullie nieuwe blog ;)

Liefs en dikke kussen uit Stollie xxx

• 09 Juli 2014 - 00:53

Alexandra:

Hoi Angelique en Jasper, leuk om jullie blog te lezen. Ik wil ook graag naar Praag. Schijnt zo'n mooie stad te zijn. Barcelona staat ook nog op mijn verlanglijstje. Gaan jullie daar ook nog naar toe? Jammer van de regen. Maar... na regen komt zonneschijn. Geniet er samen van! Liefs XX

• 09 Juli 2014 - 08:56

Mandy:

Wat leuk om jullie blog te lezen! Hier heeft t ook behoorlijk geregend, maar hier is t dan ook t regenseizoen hihi. Nog heel veel plezier en hopen dat t weer snel beter wordt. En dat we winnen van argentinië ;) xxx

• 09 Juli 2014 - 16:48

Coby Van Kampen:

jammer van het weer,jullie hebben al meer van praag gezien dan wij. Praag is heel mppi vind ik. Nou op naar jullie volgende stop. jan en coby

• 09 Juli 2014 - 21:30

Yvonne En Remko:

Wat een verhaal leuk om te horen dat julle het zo naar je zin hebben. Wat de regen betreft vandaag ook zeiknat geregent. Maar dat wordt vast wel beter. Jammer van die glazen beeldjes dat wordt via praag terug naar huis hihi (grapje). Geniet van alles wat jullie zien maar dat doen jullie al. We missen jullie wel hoor en trixie is al een paar keer boven wezen kijken waar jullie zijn. :-(
    Verder gaat het hier goed ze eet al iets beter. Dikke knuffel en kusjes Papa en mama.

• 10 Juli 2014 - 00:56

Anny:

Hoi Jasper en Angelique,
    Wat een verhaal! Leuk om te lezen dat jullie naar je zin hebben! Ik verlang nu al weer naar jullie volgende blog. Het regent hier ook pijpenstelen. Ik hoop dat jullie morgen beter weer hebben. Slaaplekker en pas goed op elkaar :). Xxx
    Zinio en Anny

• 10 Juli 2014 - 00:58

Anny:

Hihi de eerste 2 zinnen zijn bijna het zelfde als die van Remko en Yvonne.

• 12 Juli 2014 - 06:44

Anouska:

Wat leuk! Op de regen na, alhoewel dat ook wel iets leuks kan hebben! Heel veel plezier!! Liefs