Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu

Budapest

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Angelique

13 Juli 2014 | Hongarije, Boedapest

Lieve allemaal,

Leuk om al jullie reacties te krijgen. En naar jullie advies hebben we geluisterd. We doen rustig aan. Toch geeft elke stad weer een soort kick wat het allemaal te bieden heeft en willen we veel zien. :)

We hebben een hele nare laatste nacht in Bratislava gehad. Er werd rond 2 uur in de nacht bij de buren gebonkt en op de bel gedrukt. Het klonk erg door. Het stopte maar niet en Angelique dacht dat het bij ons was. Het maakte een enorm kabaal. Diegene had uiteindelijk de deur ingeslagen. Wat een klap!! Daarna slapen was niet echt top.. De volgende ochtend keken we naar de deur: overal glas en bloed. We waren blij dat we weg gingen.

De reis naar Budapest is goed gegaan. Op het station aangekomen, merkte we dat het weer meer toeristisch is. Ons hostel konden we na wat uitzoek werk goed vinden. We hebben een transport ticket voor 3 dagen gekocht. Zo kunnen we in deze stad onbeperkt reizen met tram, metro en bus. De afstanden zijn hier best groot en zo lopen we ook wat minder. Is wel even fijn. Toen we het hostel eindelijk vonden, kregen we en gratis upgrade naar een kamer met eigen douche, toilet en keuken. Het is zo'n ontzettend mooie kamer. Terwijl dit het goedkoopste hostel tot nu toe is. We zijn daarna de stad in gegaan. We zijn naar het vrijheidsbeeld gelopen, deze ligt boven de Gellertheuvel. Deze heuvel is 234 meter hoog (zo'n 600 treden)
Wat een adembenemend mooi uitzicht. Je ziet de gehele stad. Beneden deze heuvel aten we een hele grote pretzel. Daarna via de groene brug over de Donau gelopen. Via de tram door gegaan naar de ketting brug. Dit schijnt de mooiste te zijn. Toch vinden we de groene brug leuker. Via de ketting brug naar het burcht paleis van Budapest. Ook hier een mooi uitzicht. Zeker vanaf het vissersbastion wat hier ook gelegen ligt. Met de bus zijn we naar beneden gegaan en hebben we bij de Mac gegeten. Hadden we even zin in. Daarna aan de Donau gezeten waar achter ons de zon onderging en waar het parlementsgebouw verlicht werd. Het parlementsgebouw is echt een geweldig mooi gebouw. Het gotische bouwwerk is het grootste parlementsgebouw van Europa. Het was zo mooi en we hebben genoten. Het is hier heerlijk weer, zo'n 30 graden en we konden hier dus heerlijk lang zitten en genieten. Het besef van alles wat we al hebben gezien en het mooie plekje waar we nu zitten. Daarna met de tram en een stukje lopen terug naar het hostel gegaan waar we heerlijk ontspannen konden relaxen in onze luxe kamer. En de mooie wedstrijd gezien!

De volgende ochtend had Jasper onze was opgehaald en ontbijt gekocht. Daarna zijn we met de tram en de metro naar grote synagoge gegaan. Dit is de op een na grootste synagoge ter wereld. Via de metro naar de sint stefanus basiliek. Ook van binnen gezien. Imposant en heel erg mooi! Ook in het schatten museum geweest. Daarna met de metro naar het helden plein en het stadspark. Het plein was erg groot en het park was heerlijk met dit weer. We zagen daar ook een heel leuk en mooi kasteel. Daarna zijn we naar het hostel gegaan waar we op het terras met een fruit bietje en toast met kruidenkaas heerlijk genoten. In de avond uit eten geweest.

Morgen (maandag) checken we hier uit. We kunnen onze bagage hier laten om de hele dag nog van Budapest te kunnen genieten. We willen in de ochtend naar de centrale markthal en daarna naar een badhuis. Iets wat hier ook veel wordt gedaan en wordt gezien als een must. Wij vinden het ook heerlijk om te relaxen. We hebben dan zo goed als de echte "must see" dingen gezien. We verwachten hier zeker nog terug te keren. Verliefd geworden... ;)

Maandag avond hebben we een nachttrein naar Boekarest. Deze trip duurt 16 uur... We hebben slaap plekken gereserveerd!

Veel liefs uit Hongarije!

Jasper en Angelique

• 13 Juli 2014 - 23:35

Manouk:

Wat leuk dat Budapest zo goed bevalt :) en wat een heerlijk weer! Genieten! Fijn dat jullie morgen de koffers kunnen latem staan en nog een dagje van alles kunnen doen :) Goede reis morgen nacht, hopelijk kunnen jullie een beetje slapen ;)

Tot het volgende verhaal :)

Liefs xxx

• 14 Juli 2014 - 00:27

Jim En Gerrie :

Hi lievers,
    Mooi verhaal weer ook spannend, ze moeten dat moeten ze niet doen en al helemaal niet midden in de nacht. Jim zag alles van Boedapest weer voor zich. Het is altijd leuk als je verliefd wordt op een stad, of het blijven herinneringen of je gaat nog een keer terug. Nu ik dit schrijf wordt Duitsland gehuldigd. Wij zijn een keer in dit stadion geweest, toch leuk. Helaas is het nu afgelopen. Jullie nog een gezellige dag morgen. De foto's zijn ook hartstikke mooi. Morgenavond lekker slapen in de cadans van de trein. Goeie reis. Liefs Jim en Gerrie

• 14 Juli 2014 - 00:48

Sarina :

Nou zo maak je nog eens wat mee! Bah wat een eng verhaal! We fijn dat budapest zo mooi was en het hostel veiliger ;)
    Geniet van al het moois samen!

• 14 Juli 2014 - 09:30

Dewy:

Wat een avonturen! Leuk dat jullie het naar je zin hebben. Boedapest is echt mooi! Zijn jullie ook in die karretjes geweest die omhoog gingen? Hihi weet even niet precies meer hoe dat heette :P. Veeel plezier in ieder geval nog! Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!!

Liefs

• 14 Juli 2014 - 14:22

Remko En Yvonne:

Fijn dat jullie mooi weer hebben ik ben wel een beetje jaloers hoor wat een mooie dingen zien jullie en wat een leuke foto's. Gelukkig zijn jullie weg bij die enge verhalen net op tijd als ik het zo hoor. Maar jullie hadden nu wel een super mooie kamer. De volgende trein reis lijkt mij ook heel leuk niet te veel slapen in de trein want volgens mij zie je dan ook hele mooie dingen onderweg. Ik mis jullie wel hoor en trixie is ook nogsteeds heel verdrietig. Dikke Kussies en geniet ervan. Liefs pap en mam.

• 14 Juli 2014 - 16:25

Anita En Tjerk:

Hoi wat goed dat het allemaal bevalt als ik jullie verhalen lees krijgen wij zelf zin om erop uit te trekken
    leuk hoor alle dingen die jullie zien de verhalen erbij toppie
    kalm aan groeten uit Hilversum

• 15 Juli 2014 - 01:11

Anouska:

Pas goed op jullie zelf!
    Leuk om te lezen van jullie activiteiten!! Heel veel plezier! Xx

• 15 Juli 2014 - 20:38

Coby :

Jammer wij hebben aan bratslava ook geen goede herinneringen. Maar aan Boedapest zeker wel. Leuk die foto,s dan weer te zien.Veel plezier met de volgende rit. Kijk er naar uit.