Varna (Bulgarije) - Reisverslag uit Varna, Bulgarije van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu Varna (Bulgarije) - Reisverslag uit Varna, Bulgarije van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu

Varna (Bulgarije)

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Angelique

21 Juli 2014 | Bulgarije, Varna

Lieve allemaal,

Weer een update van onze reis!
Dag 11 - 17 juli
Vandaag vertrokken we eerst naar Ruse om vanaf daar over te stappen naar Varna! De trein van Boekarest naar Varna had geen reservering nodig. Tenminste dat dachten wij. Er was heel veel plek in de trein en we hadden de hele coupé voor ons alleen. Halverwege kwam de conductrice die onze reservering wilde zien. Ze sprak heel slecht Engels en op een geef moment hebben we maar wat betaald en toen was het goed. We wilde niet dat we er uit getrapt zouden worden want alle tussen gelegen stations waren in the middle of nowhere. Van Ruse naar Varna hadden we geen reservering nodig en waren onze interrail tickets genoeg. We hebben een fijne en mooie reis gehad. Rond 19.00 kwamen we aan en het hostel was nog een stukje lopen. We hebben wederom een fijn hostel. We zijn naar een aanbevolen restaurant gegaan want we hadden erg trek. Echter was de kaart alleen in het Bulgaars. We snapte er niks van, er stonden wat foto's bij het eten dus hebben daar wat uit gekozen. Het was best lekker en het kost heel weinig hier. Bier is goedkoper dan frisdrank. Na het eten zijn we naar het strand gelopen. Het was donker dus we konden niet veel zien. Maar heerlijk om de zee en de meeuwen te horen en het zand aan onze voeten te voelen. Totaal even ergens anders dan de mooie steden die we hebben gezien. We zijn naar 1 van de vele clubs hier aan het strand gegaan. Waar we heerlijk bij de zee in een relaxt stoeltje aan een drankje zaten. Even genieten en rusten van de reis.

Dag 12
We hebben lekker uitgeslapen, de was gedaan en zijn naar een bakker gelopen waar ze heerlijke worstenbroodjes verkopen en soort chocolade rotjes op koekjes. Mmmmm.. Daarna naar het station om de reservering voor dinsdag te regelen. Ze wilde onze interrail tickets zien en die hadden we niet meegenomen omdat we die nog nooit bij reserveren nodig hadden gehad. Weer terug naar het hostel. Maar het is uiteindelijk gelukt. We hebben nu weer een reservering voor dinsdagavond (slaapbedden) hopelijk gaat het net zo goed als de vorige keer! Na de reservering zijn we naar het strand gegaan. Rond 18.30 ging het helaas even regenen. Terug naar het hostel gegaan om ons om te kleden voor de avond. Lekker gegeten in een restaurant hier in de buurt en daarna weer naar de boulevard gelopen met de clubs en bars. We zijn bij een lounge cocktail bar gaan zitten waar we heerlijk de hele avond buiten hebben gezeten en cocktails hebben gedronken. Top avondje!

Dag 13
Hele dag op het strand gezeten. Soms wel een beetje bewolkt maar het bleef heerlijk warm. Tegen zessen kwam de regen met bakken uit de hemel. Flinke onweer... We hebben toen in het hostel en film gekeken en in de avond uit eten geweest bij een Italiaans restaurant.

Dag 14
In de ochtend eerst een hostel voor Belgrado geregeld. Dit was best een klus want veel hostels zijn vol. Daarna besloten we een uitgestippelde loop route te volgen. Het was niet een heel duidelijk kaartje dus moesten we ook een beetje improviseren. Maar het was erg leuk en we hebben meer gezien dan we verwacht hadden. We zijn eerst naar de moeder van God kathedraal gelopen. Mooie kathedraal en best apart van binnen. Daarna door gelopen en wat eten gehaald. Daar schuin tegenover vonden we ruïnes van een Romeins badhuis. Onderweg zien we veel bange zwerf honden en katten. Langs kleine kerkjes en een stuk boulevard zijn we door het park gelopen. Met een treintje zijn we naar de dierentuin van Varna gegaan waar je voor €0,75 naar binnen kan. Het is klein maar leuk om te zien. Vooral de aapjes hadden en leuk verblijf met schommels. Daarna op de boulevard souvenirs gekocht. In de avond gegeten bij een restaurant waar we al eerder hadden gegeten. Daarna weer een cocktail avondje.

Dag 15 - vandaag
Op tijd op gestaan om naar de Golden Sands te gaan. We zijn met de bus gegaan. Het is een groot party strand. Je ziet veel hotels, souvenirs en stranden vol met chille muziek en clubs. We hebben ons goed vermaakt. Met de muziek was het heel chill op het strand. Het was niet bewolkt en we zijn wel een beetje verbrand. Je hebt er in de buurt een soort mini eiffeltoren. Grappig dat we nu elke keer een soort eiffeltorens tegen komen. Doordat het een grote touristen plek is, merken we dat de prijzen 2x zo hoog zijn als in Varna. In de avond met de hostel eigenaar gegeten en bier gedronken. Hij is jarig en heeft allerlei Bulgaars vlees klaar gemaakt. Grappig is dat het bier hier vooral uit grote plastic flessen komt van zo'n 2 a 3 liter. Het is erg gezellig. Vanavond gaan we nog met zijn alle uit.

Morgenochtend gaan we naar Sofia. Hier blijven we tot de avond en gaan dan met een nacht trein naar Belgrado (Servië)

Veel liefs en tot de volgende blog!

P.s. voor Astrid: De foto's zijn vooral gemaakt met de go pro (met verleng stok)

Nogmaals iedereen bedankt voor de leuke reacties die we van jullie krijgen :)

Xxxxx Jasper en Angelique

• 21 Juli 2014 - 21:35

Manouk:

Ah wat klinkt het allemaal heerlijk! En wat leuk dat er toch nog iets te bekijken was. Jammer van de regen 's avonds.. Hopelijk zijn jullie weer helemaal opgeladen voor een nieuwe reis en stad! Ik vertrek morgen naar Turkije dus hoop dat ik internet heb om jullie nieuwe blog de volgende keer te lezen :)

Goede reis, veel plezier en tot de volgende blog :)

Liefs xxx

• 21 Juli 2014 - 21:38

Leonie:

Hi Angelique, wat een heerlijke reis maken jullie. Steden waar ik nog nooit geweest ben, maar het klinkt allemaal heel interessant en chill. Zijn de Loom-bandjes daar al een trend? ;-)
    Veel plezier nog jullie op jullie trein-avontuur!
    Leonie en Erik

• 21 Juli 2014 - 21:50

Jim En Gerrie:

Lieve Angelique en Jasper,
    Wat leuk deze blog weer te lezen, zo te horen vermaken jullie je prima. Geniet ervan en heel veel plezier.
    Morgen weer vroeg op en lekker treinen. De foto's zijn top! En goede reis.
    xxxxx jim en Gerrie

• 21 Juli 2014 - 22:33

Remko & Yvonne:

Hoi Angelique en Jasper,

Zo te lezen worden alle cocktails weer uitgeprobeerd! Lekker hoor!
    Het treinen gaat jullie goed af merk ik al.
    Veel plezier straks in Belgrado en wij kijken uit naar het volgende blog.
    xxx Remko en Yvonne.

• 22 Juli 2014 - 08:45

Tjerk En Anita:

hoi hoi
    ben blij dat jullie het naar jullie zin hebben en dat alles goed gaat
    en jullie hebben gelijk met de cocktails je moet egt alles proberen
    nog een fijne reis verder en veel plezier
    xxx tjerk en anita

• 26 Juli 2014 - 11:54

Oma:

hallo angelique en jasper sorry voor de late reactie maar ik kon de comp weer eens niet in je vader heeft het opgelost fantastisch reisverslag !!! ik ben op wat plekjes geweest maar ik zie heel veel leuke en mooie dingen en dan die drankjes !!!!jullie brengen me op nieuwe ideeen en plannetjes ja het reis virus is besmettelijk !!!!!! heel veel plezier nog en genieten maar heel veel groeten dikke kussen opa en oma