Ljubljana (Slovenië) - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu Ljubljana (Slovenië) - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu

Ljubljana (Slovenië)

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Angelique

30 Juli 2014 | Slovenië, Ljubljana

Lieve allemaal,

Ik wil jullie eerst bedanken voor de leuke reacties die krijg op de blogs die ik schrijf! Via de site, in een SMS, in een appje. Echt heel erg bedankt, ik krijg er elke keer een glimlach van op mijn gezicht. Het kost elke keer best wat tijd en dan is het fijn om te horen dat jullie het lezen en het ook leuk vinden om het te lezen. Het heeft soms wat stress opgeleverd maar daar heeft Jasper heel goed bij geholpen. Als het dan eenmaal af was, was ik elke keer weer blij met het eindresultaat. Jasper voegde er dan ook nog de leuke foto's aan toe wat het af maakte.

Ik wil jullie graag meer vertellen over onze dagen in Ljubljana!

Dag 23
Bij dit hostel zit het ontbijt inbegrepen. Daar zijn we de dag dus goed mee begonnen. Er was voldoende variatie en het was lekker! Daarna hebben we de hostels voor onze laatste twee bestemmingen geregeld. We hadden er nu de tijd voor een wilde er zeker van zijn aangezien Italië een gewilde bestemming is. Daarna de stad in gegaan. Het is een romantische stad met leuke straatjes en steegjes. Binnen 3 minuten lopen zijn we al in de stad. We lopen regelrecht op de drakenbrug af! De draak is het symbool van de stad. Daarna zijn we met een kabelbaan omhoog gegaan naar het kasteel van Ljubljana. We hadden dit keer geen zin om te lopen en het ticket gaf ook toegang tot andere dingen in het kasteel. Zoals het virtueel museum. We vonden dat heel leuk. Je zag hoe het kasteel in de loop van de jaren is opgebouwd en veranderd. Maar ook hoe de bevolking leefde. We zien ook een tentoonstelling van de 50 mooiste foto's van national geographic. Waaronder een lange foto die is opgebouwd uit 84 losse foto's omdat anders de sequoia (boom) er niet oppaste. Heel bijzonder! Zijn ze ook wel even mee bezig geweest. Daarna in de uitkijktoren naar boven gelopen om een prachtig uitzicht van de stad te hebben. Daarna gaan we weer naar beneden met de kabelbaan. We gaan verder de stad in waar we het gemeentehuis en de St. Nicholas kathedraal zien. Deze kathedraal heeft 2 opvallende bronzen deuren. We lopen via de drievoudige brug naar het Prešerenplein waar we de Franciscanenkerk en het klooster zien. Verder zien we de schoenmakersbrug die we niet zo interessant vonden. We eten een lekker broodje en zijn terug gelopen via de centrale markt en de slagersbrug naar het hostel. Op de slagersbrug zien we veel slotjes hangen. Wat we natuurlijk al veel tegen zijn gekomen tijdens onze reis. In de avond de universiteit gezien (grootste van Slovenië) en op een terrasje gezeten met een lekker drankje.

Dag 24 - vandaag
Vandaag heel relaxed en rustig aan gedaan. Er was telkens erg veel regen en we moesten onze kleren wassen, trein reserveringen regelen enzovoort. Daarna wat in de stad rond gelopen, de St. Jakobus kerk gezien en wat gewinkeld. In de avond heerlijk gegeten in een restaurantje wat iets buiten de stad ligt. Als toetje kregen we een enorme gevulde cake/pannenkoek met vruchten er in. Erg lekker!

De hostels voor Venetië en de cinque terre zijn geregeld. Om precies te zijn verblijven we als laatst in Riomaggiore. Dit is een van de 5 dorpen van de cinque terre. En het is de bedoeling dat we alle vijf de dorpen bezoeken. We kijken er erg naar uit!

Dit is zeker niet de laatste blog maar ik verwacht weinig tijd of geen wifi te hebben in onze laatste twee bestemmingen. We zullen die dan waarschijnlijk wat later uploaden.

Laatste weekje op naar de zon!

Veel liefs, Jasper en Angelique

• 30 Juli 2014 - 20:28

Jim En Gerrie:

Lieve Angelique en Jasper,

Wij snappen dat het wel een werkje is zo'n blog, maar zeer waardevol voor jullie maar ook voor ons.
    Wij kijken er echt naar uit. Goed dat jullie al alles besproken hebben, dat geeft rust. Jullie hebben al zoveel gezien, maar de vakantie gaat echt niet als een nachtkaars uit!! We zijn benieuwd hoe jullie Venetië vinden, en de kustlijn, het weer is in ieder geval prima volgens de berichten.
    Goede reis, op naar Italië!
    Liefs Jim en Gerrie

• 30 Juli 2014 - 20:34

Remko & Yvonne:

Hoi Angelique & Jasper,
    Graag willen wij jullie ook bedanken voor die leuke blogs!
    Leuk om te lezen. Die foto van de trap naar beneden gefotografeerd is super mooi!
    Nog een weekje genieten!!!!
    Xxx Remko en Yvonne.

• 30 Juli 2014 - 20:36

Coby:

Deze mail net gelezen,op naar italie, veel plezier en ik kijk uit naar de foto's.

• 30 Juli 2014 - 21:05

Jim En Gerrie:

Wat een top foto's!

• 31 Juli 2014 - 07:07

Sandra:

Hallo vakantiegangers,

Wij vinden het zo leuk om te lezen, wat jullie allemaal beleven. Heel veel plezier nog in italie en dan weer op huis an. Het is voorbij voordat je het weet. Geniet er van met z'n 2-tjes, nog heel veel plezier!

Groetjes Patrick en Sandra

• 31 Juli 2014 - 07:57

Manouk:

Fijn dat jullie alles al geregeld hebben! Dat geeft wel rust denk ik. Jullie hebbem weer leuke dingen bekeken en weer even tijd genomen om te relaxen, lekker hoor! Geniet van de zon en de prachtige omgeving! Tot snel xxxxx Manouk

• 31 Juli 2014 - 07:57

Manouk: