Cinque Terre (Italië) - Reisverslag uit Riomaggiore, Italië van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu Cinque Terre (Italië) - Reisverslag uit Riomaggiore, Italië van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu

Cinque Terre (Italië)

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Angelique

05 Augustus 2014 | Italië, Riomaggiore

Lieve allemaal,

Hier het verslag over een klein paradijs in Italië!

Dag 27
In de ochtend vertrokken naar Riomaggiore via Florence en La Spezia. We hadden een kleine vertraging opgelopen maar dat mocht de pret niet drukken. Hier in de cinque terre zijn het vooral heuvels en trappen dus ook naar de receptie lopen was een klim. Daar aangekomen kregen we de keuze om of nog vele trappen te lopen naar onze kamer (We hadden een twee persoons kamer met gedeelde badkamer geboekt) of een kamer met privé badkamer in het centrum. De laatste keus moesten we meer voor betalen. Nou vonden we dat niet nodig dus zeiden we dat we de trappen wel zouden lopen. De vrouw die ons hielp overlegde even met haar man en toen kregen we te horen dat we de kamer in het centrum kregen met eigen badkamer voor niets extra's. Wederom hebben we dus weer heel erg geluk! Super locatie, stil in de nacht, gewoon een mooie kamer! In de middag zijn we naar het kasteel van Riomaggiore gelopen/geklommen. Hier een mooi uitzicht over de stad en zee! Daarna de kerk van San Giovanni Battista, een mooie kerk met een roosvenster en de kerk van S. Maria Assunta. Dit is een roze kerk. Ervoor stond de ambulance van Riomaggiore. Dat vond Angelique natuurlijk interessant ;)
We zijn lekker gaan eten bij een restaurant dat werd aanbevolen door de eigenaar van onze kamer. Daarna naar het stenen strand gelopen waar vlak langs het op spattende zeewater krabbetjes liepen. Daarna genoten van de zonsondergang... In onze gedachten alle mooie momenten die deze reis ons heeft gegeven.

Dag 28
Lekker uitgeslapen en klaar om de dorpjes te ontdekken. Het weer is heerlijk. Iets minder warm dan gisteren maar dat maakt het ook wat aangenamer om rond te lopen. Alle dorpjes zijn bereikbaar met de trein en we kunnen gewoon gebruik maken van de interrail pas.

Manarola
Zo leuk om binnen een paar minuten weer in een leuk kleurrijk dorpje te zijn. We lopen via de hoofdstraat om hoog naar de kerk van S. Lorenzo en de klokkentoren. Via tussenpaadjes lopen we naar een uitzicht punt. Waar we een prachtig uitzicht hebben over het dorpje en de zee. We drinken wat op een plein in het midden van het dorp en gaan door naar Corniglia.

Corniglia
Hier moeten we heel veel zigzag trappen lopen om bij het dorp te komen. Dit is het enige dorp van de cinque terre die niet direct aan de zee ligt. Het is meer een soort balkonnetje over de zee. Dit maakt dat je wel een groot uitzicht hebt. We zien de mooie blauwe zee en ook wat andere dorpjes van de cinque terre. We zien een kleine kerk van S. Caterina en lopen door naar twee uitzichtpunten. Daarna lopen we via de hoofdstraat terug naar de kerk van S. Pietro. Deze kerk lijkt veel op die van S. Lorenzo. We gaan weer via de vele trappen terug naar het station. Op naar Vernazza!

Vernazza
Wow weer zo'n leuk dorpje aan de zeekust! Aan het begin van het station zien we foto's van de overstroming die hier in 2011 is geweest. Jeetje, wat een verschil, het ziet er nu weer prachtig uit! We lopen eerst naar de zee en zien daar ook de kerk van S. Margherita di Antiochia. Daarna lopen we naar boven naar de torens die ons uitzicht geeft over het dorp en de zee. Weer heerlijk genieten. We zijn behoorlijk moe en gaan weer terug naar het dorp waar we verblijven: Riomaggiore. Hier eten we lekker pizza en daarna kopen we een biertje en een cinque terre wijntje! Daarna lekker naar bed, morgen het laatste dorp dat we nog moeten verkennen van de cinque terre: Monterosso al Mare!

Het lijkt een kort verslag van de dag maar continue maken we foto's en genieten we van al het moois. Dat is lastig te beschrijven ;)

Dag 29
Vandaag kreeg Angelique van Jasper een heerlijk ontbijtje op bed. Daarna zijn we naar Monterosso al Mare gegaan. Hier zijn vele strandjes. We zijn naar de Giant gelopen. Dit is een standbeeld van Neptunes wat letterlijk uit de rotsen komt. Het was heerlijk warm dus we zijn daar op het strand gaan liggen. We hebben heerlijk in de zee gezwommen, visjes gezien en lekker in de zon gelegen. Rond 5 uur zijn we de andere kant van dit dorpje gaan bekijken. We zagen de Aurora toren en de kerk van S. Giovanni Battista. Dit is een zwart wit gestreepte kerk. Heel erg apart om te zien. Daarnaast zien we een kerk staan met een doodskop erop. Deze is ook gestreept. Van binnen ziet het er een beetje eng uit (skeletten, doodskoppen). We komen er achter dat het een kerk is voor weduwen, weeskinderen en schipbreukelingen. Heel bizar om te zien. Op een uitkijkpunt zien we de 4 andere dorpjes van de cinque terre in de verte.
We lopen door het dorpje terug naar het station. Nu hebben we de 5 dorpjes van de cinque terre gezien!
We besluiten in Manarola wat te gaan eten en daarna dit dorpje met verlichting te bekijken, dit omdat we dit dorpje erg mooi vinden. Een mooie afsluiting van onze reis...

Dag 30
We zitten nu in Levanto. Dit is een dorp ten noorden van Monterosso. En ligt dus zeg maar boven de cinque terre. Het leek ons leuk om dat ook nog even te zien. Het is een stuk minder toeristisch. Vanavond gaan we via München terug naar huis. We hebben de trein al gereserveerd en hebben dit keer wel slaapplaatsen! ;)

Wat hebben wij een prachtige reis gehad: leuke mensen ontmoet, prachtige steden gezien, mooie gebouwen bekeken, nieuwe gerechten geproefd, culturen ontdekt, warm welkom gekregen in elke bestemming en bovenal van alles en elkaar genoten. Een reis die we nooit zullen vergeten!

Veel liefs en tot snel!

Jasper en Angelique

• 05 Augustus 2014 - 13:29

Manouk:

Wauw wat leuk al die gezellige dorpjes! Ik ben blij dat jullie zo'n fijne tijd hebben gehad! Iets om nooit meer te vergeten. Geniet van de laatste uurtjes en een hele goede en veilige reis naar huis! Whaaa ik kan niet wachten om jullie te zien!!

Liefs en veel kusjes,

Manouk

• 05 Augustus 2014 - 14:08

Jim En Gerrie:

Hi lieve Angelique en Jasper,
    Bedankt weer voor het mooie verslag. Dit was ook wel een mooi stukje Italië dat jullie hebben gezien zeg. Nu lekker naar huis, ook wel fijn denk ik. Jullie hebben nu zoveel om op terug te kijken. We horen wel hoe laat jullie aan komen dan staan we op het station.
    Goeie reis en veel liefs,
    Jim en Gerrie

• 05 Augustus 2014 - 14:39

Jim En Gerrie:

Wow wat een mooie foto's, we zijn super trots op jullie en hoe jullie alles zo voor elkaar gekregen hebben.
    Kom nu maar snel naar huis!! Beetje een grapje , snap wel dat jullie daar willen blijven, ik zou het wel willen.
    Dikke kus

• 05 Augustus 2014 - 15:53

Astrid:

Nou, dan reageer ik ook maar even voor de laatste keer op jullie super blog!
    Ik weet iig wie ik voortaan als reisadviseur kan inschakelen, want wat jullie de afgelopen maand hebben gedaan vind ik echt super knap!

Welkom thuis alvast.
    X

• 05 Augustus 2014 - 15:58

Hans De Wit:

He kanjers als ik jullie was bleef ik daar nog even want ben je zo weer gewend en
    het weer is daar denk ik ook wel beter dan hier en is het goed toeven daar
    nu de groetjes en geniet nog even
    groetjes hans

• 06 Augustus 2014 - 10:36

Coby:

heerlijk net jullie twee laatste verslagen gelezen. op dit moment zijn jullie onderweg naar huis. Wat een vakantie hebben jullie gehad. Goede reis en tot gauw.

• 08 Augustus 2014 - 18:18

Dewy:

Zooo ben weer helemaal bij!! Echt heerlijk genieten jullie verslagen zeg! Wat een avonturen, echt geweldig!!

Liefsxxx