Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu

Sukhothai

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Angelique

24 Juli 2015 | Thailand, Sukhothai

Lieve allemaal,
Daar zijn we weer! Donderdag gingen we na het ontbijt met ons busje weer verder. Het ontbijt was echt geweldig er was zo ontzettend veel keus en yoghurt!! Daar was ik heel erg blij mee. En elke keer het verse fruit is ook zo ontzettend lekker. We hadden zelfs croissants. We moesten zo ongeveer 6 uur in de bus zitten. Onderweg regelmatig gestopt. De eerste keer kregen we van Koi (onze reisbegeleidster) en aantal koekjes te proeven. Was een beetje droog haha koekjes zijn lekkerder in NL. Later stopte we op een prachtige plek vol met mooie bloemen, beelden en water om te lunchen. Koi had allemaal lekkers voor ons geregeld. Daarna weer verder met t busje. We stopte bij een lokale krokodillen farm. Hier leven de krokodillen in hun eigen natuurlijke gebied en niet in kooien. Het is uiteraard wel afgezet. Er zouden zo'n 30 krokodillen zijn maar we zagen er ongeveer 4. Ook een wild aapje kwam ons bekijken. We gooide hem een bananaantje toe en die werd heerlijk opgepeuzeld. Daarna t laatste stukje met de bus. T was een behoorlijke rit. Aankomst in t hotel was weer bijzonder. T is een heel romantisch hotel. We sprongen wederom direct t zwembad in. T was al laat en we spraken met een groot gedeelte van de groep af om een stukje te lopen. Daarna in een restaurant even weer wat westers eten. Ik had vis en Jasper kip. Lekker patatjes en salades er bij. Heerlijk geslapen en de volgende ochtend een ontbijt met ei en toast. Met t busje gingen we naar een tempel waar een monnik ons ging zegenen. Dit was geregeld door Koi omdat één van de groepsleden jarig was. We kregen van Koi een aantal offers: bloemen, allerlei huishoudartikelen zoals tandpasta, afwasmiddel, wasmiddel, tandenborstel enzovoort.
Maar ook medicijnen en een tl-buis. Wat hebben we daarom gelachen zeg. T was een hele bijzondere ervaring. We kregen heilig water via een soort klein bezempje over ons gestrooid. Angelique kreeg de volle laag haha! En vervolgens gaven we alle offers aan de monnik. Daarna kregen we allemaal een wit geluksbandje van de monnik. Een monnik mag een vrouw niet aanraken dus dat omknopen van het bandje was een hele kunst. Bij de mannen ging het sneller. Daarna gingen we met het busje naar de oude binnen stad van Sukhothai. Hier zijn we met de fiets doorheen gefietst. Het was echt prachtig. Het weer was wel bewolkt maar t zou gaan regenen dus we waren al lang blij dat het droog was. Het is nog steeds zo'n 30 graden. En aan het eind van de dag toch verbrand.. Er zijn veel mooie oude tempels en buddha's. Na 3 uur zijn we even wat gaan eten. Jasper en ik haalde tosti bij de 7-eleven. Je haalt t daar uit de vriezer en bij de kassa warmen ze het voor je op in een tostiapparaat. Heel grappig. Daarna weer een stuk gaan fietsen en zagen onderweg een hele mooie blauwe hagedis. Na t fietsen weer terug naar t hotel waar we een thaise massage hadden gereserveerd. T gaat er bij een thaise massage nogal hard aan toe maar t was echt geweldig. Alles van de thai wordt gebruikt om te masseren. Ze staan op je voeten, ze leggen je in de split en gaan op je rug liggen. We wisten niet dat we zo lenig waren en kwamen er herboren uit. De massage duurde 1,5 uur voor ongeveer 11 euro. Echt bizar! Angelique lag daarna knock out in bed en Jasper is gaan zwemmen. Daarna met de groep gegeten, kaart spelletje gespeeld en nu lekker naar bed. Morgen met de openbare bus naar Chiang Mai wat zo'n 6 uur duurt. Hier gaan we o.a. een trekkingstocht doen. Tot de volgende blog!

Liefs,
Jasper en Angelique

• 24 Juli 2015 - 19:23

Jim En Gerrie:

Leuk verhaal weer. Zo'n zegening is ook apart. Een monnik is ook maar een mens, die de offers goed kan gebruiken. Dat hebben jullie maar mooi meegemaakt. En dan die massage, te grappig, dus jullie kunnen over een paar dagen de trektocht makkelijk aan.
    Tot de volgende blog. Dikke kus.

• 25 Juli 2015 - 18:03

Yvonne:

Super weer wat een ervaring zo'n zegening. Ik ben vanmorgen gaan fietsen en heb een vos gezien ook heel bijzonder haha. Nou ben benieuwd of jullie spieren het de volgende dag ook nog doen haha.
    Dikke knuffel mama&papa:-)

• 25 Juli 2015 - 22:36

Anny:

Hahaha die thaisemassage... fijn dat jullie van het eten genieten. En jeetje wat beleven jullie veel dingen. Geniet ervan!

Kus Anny

• 26 Juli 2015 - 14:39

Coby:

IK had nu even tijd om al jullie verhalen goed te lezen. had het wel al snel gedaan maar nu even rustig. Jullie hebben alweer heel veel bijzonders gezien. Dat is wel genieten. Kijk uit naar het volgende verhaal. Over eten hebben jullie niet te klagen dat is ook altijd fijn. veel plezier nog. xxx

• 26 Juli 2015 - 22:59

Remko:

Leuk om jullie verhalen weer te lezen! Leuk dat jullie naar een krokodillen farm zijn geweest. Nu niet volgend jaar een weekje vrijwilligerswerk bij de krokodillen farm gaan doen hoor! Jullie zijn gezegend en hebben een thaisemassage gehad dus jullie kunnen er voorlopig vooruit! xxx

Verslag uit: Thailand, Sukhothai

Thailand

We beginnen onze Thailand-reis in Bangkok vanuit daar zullen we naar de drijvende markt van Damnoen Saduak gaan. Via de drijvende markt gaan we naar Kanchanaburi in het gebied van de River Kwai. Hier zullen we de Erawan waterval bezoeken. Vervolgens vertrekken we naar de oude ruïnestad Sukhothai. Na deze stad vertrekken we met de openbare bus naar Chiang Mai. Dit is de tweede grote stad van Thailand. We gaan de stad ontdekken en zullen een 2-daagse trektocht door de heuvels maken. Na enkele dagen in Chiang Mai vertrekken we met de nachttrein weer terug naar Bangkok. Hier zullen we nog een aantal tempels bezoeken. Vervolgens vertrekken we via Surat Thani naar het eiland Koh Pha-Ngan. Hier overnachten we op een rustig strand in het noorden van het eiland. Na een aantal dagen op dit eiland vertrekken we naar het eiland Koh Samui. Ook hier heerlijk een aantal dagen relaxen en dan gaan we per ferry weer terug naar Bangkok. Hier nemen we de bus of de trein naar Kanchanaburi. We keren hier weer terug om een week vrijwilligerswerk te doen bij ElephantsWorld. Hier helpen we mee bij de verzorging van de olifanten en andere bezigheden in het park. Na deze week vertrekken we met de trein of bus weer terug naar Bangkok waar we twee nachtjes slapen en vervolgens weer terug vliegen naar Amsterdam.