Terug in Bangkok en relaxen op Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu Terug in Bangkok en relaxen op Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu

Terug in Bangkok en relaxen op Koh Phangan

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Angelique

04 Augustus 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Sawadee kha!

Zoals de planning al zei zijn we naar wat saket gegaan. We besloten eerst nog een keer naar kao San road te gaan aangezien we het de vorige keer alleen in het donker hadden gezien. Dit was weer een hele belevenis. Na een hele lekkere hamburger van de Mac liepen we langs alle kraampjes. Wat kleding gekocht en daarna naar wat saket/ de Golden Mountain gelopen. Het was inmiddels al heerlijk weer met een zonnetje. De klim van zo'n 300 trappen beloonde ons op een prachtig uitzicht over Bangkok. Eenmaal beneden aangekomen wilde we weer terug naar kao San road om te gaan eten. We hadden de vorige keer een leuk tentje waar ze heerlijk Thais eten hadden dus daar wilde we nu weer heen. Angelique had pad priew wan: een zoetzuur gerecht met varkensvlees en rijst. Jasper had rijst met een soort spare ribs. Als toetje weer een pannenkoekje met ananas Mmmmm.. We vinden het eten daar erg lekker. Het is vandaag en morgen buddha Day daarom was de hele stad verlicht: er hingen allemaal lampjes in de bomen. Heel mooi! We wilde eigenlijk met een groot gedeelte van de groep naar een skybar maar het was ineens zo enorm gaan regenen en dat zou ook zo blijven dat we hadden besloten niet te gaan. Heel erg jammer! Wat Arun stond ook op de planning maar die staat in de steigers dus dat ging helaas ook niet door.
De volgende ochtend gingen we rond 9 uur ontbijten en daarna met een gedeelte van de groep naar siam Pentagon een mega grote shopping mall. Echt zo onwijs gaaf. Hele dure winkels maar ook allerlei winkels die we in NL niet hebben. We hebben onze ogen uitgekeken. Het was echt fantastisch van auto's tot alle soorten kleding winkels en echt onwijs groot. De vloeren onder je voeten glimmen weg en de luxe straalt er van af. Voordat we gingen shoppen zijn we eerst naar het hoogste gebouw van Thailand geweest. De baiyoke tower II. Op de 84ste verdieping is een uitkijkpunt. Op een draaiende schijf kijk je uit over heel Bangkok. Het was heel erg gaaf om te zien en heel bijzonder. Dat maakte de tegenvaller van de dag ervoor weer goed omdat we toen vanwege de regen niet naar de skybar konden. Rond 16 uur weer terug naar het hotel. Dat was nog even spannend want voor het uitrijpunt van de taxi's gebeurde voor ons een ongeluk tussen een taxi en een bus. Met als gevolg een platte taxi en een opstopping omdat niemand er uit kon. Gelukkig geen gewonden. We zouden dus voorlopig niet op die manier de stad uit kunnen. We hadden nog 2 uur voordat we uit ons hotel zouden vertrekken. We zijn een stuk gaan lopen om even later een taxi aan te kunnen houden die ons verder bracht. Gelukkig netjes op tijd om met de gehele groep met de nachttrein naar Surat Thani te reizen. Deze nachttrein had veel smallere bedjes dus we konden niet meer naast elkaar slapen haha. Maar voor de rest weer helemaal prima geregeld. Beide niet heel goed geslapen maar dat hoort erbij. Op treinstation aangekomen gingen we met een bus naar de ferry. Met de ferry was het nog zo'n 3 uur. Daarna nog met een busje ongeveer een uurtje. Bij elkaar was het dus een behoorlijke reis. De aankomst met de ferry was al bijzonder zodra je die afstapt komt de heerlijke zeelucht je tegemoet. Maar ook de rust en de heerlijke warmte. Welkom op Koh phangan! De wegen zijn niet ideaal hier dus met het busje naar het resort waren slinger wegen en niet allemaal geasfalteerd. Bij aankomst van t resort een drankje van rijstbladeren. Het smaakte naar rijst met suiker best bijzonder maar wel fris. Vervolgens naar ons strand huisje. Wij hebben een huisje wat direct aan het strand ligt. 20 stappen lopen en je bent bij de zee. We konden heerlijk zwemmen in de zee en in het zwembad met een soort jacuzzi wat uitkijkt over het strand en de zee. Werkelijk genieten. We hadden best honger gekregen dus namen een clubsandwich en een lekker drankje. We konden dit direct aan het strand opeten en we genoten volop. Daarna nog even lekker luieren en vervolgens gingen we ons klaar maken voor de full moon party op het strand. We gingen hierheen met een busje. Bij aankomst zie je overal neon kleding, verf haarbandjes enzovoort. We maakte elkaar mooi en op naar het strand. Onderweg kun je allerlei emmertjes met alcohol kopen. Op het strand is overal muziek, bars en je feest met allerlei nationaliteiten. Er hangt een hele gezellige en fijne sfeer. De muziek is goed, de drank is lekker en we zijn met een grote groep gezellige mensen. De thai laat zich ook bijna in de hens steken door te gaan touwtje springen met een touw wat in brand staat. Er is van alles te zien. We waren daar rond half 9 en de eerste groep ging om 12 uur naar huis. Wij zijn met de laatste groep van 2 uur gegaan. Harstikke leuke avond gehad.

De volgend ochtend sloegen we het otbijt van het hotel over en hebben we lekker uitgeslapen en daarna een ontbijtje bij de 7-eleven gehaald. De rest van de dag heerlijk in de zon gelegen, gezwommen in de zee en in het zwembad en weer heerlijk op het strand gegeten. Heerlijk ontspannen dagje gehad. In de avond kreeg Angelique een heerlijke olie massage. Daarna met de gehele groep op t strand een kampvuur gemaakt en we zagen de maan opkomen tussen de palmbomen. Het was heel gezellig en werkelijk prachtig! We kregen ook een show te zien met touwen en vuur heel gaaf. Vervolgens heerlijk geslapen. De volgende ochtend gingen we na het ontbijt snorkelen. Met een longtailboot zijn we naar allerlei plekken geweest waar we konden snorkelen. De eeste plek had allemaal kleine kwalletjes. Dat was even schrikken. Maar ze prikte niet dus je kon er gewoon door heen zwemmen: heel raar! Mooi koraal en we zagen allerlei visjes: fel gekleurde blauwe, grote oranje, gele in alle soorten en maten en ook vissen die allerlei kleurtjes hadden. Heel erg mooi om te zien allemaal. tussendoor een lunch bij een strandtent en aan het eind van de snorkeldag kunnen relaxen op een ander strand en daarna terug naar ons eigen strand. Daar nog lekker kunnen zitten en in de avond weer heerlijk gegeten met als toetje gefrituurd ijs. Rare combinatie maar echt heel erg lekker. Vervolgens vroeg naar bed want van het snorkelen waren we best moe. Vanochtend (dinsdag ochtend) zijn we naar Koh Samui vertrokken per ferry. Helaas ging de bemanning niet zo netjes om met de spullen en ben ik een vest verloren. Gelukkig niet mn paspoort ofzo haha. We zijn nu in een heerlijk resort wederom vlak aan het strand. Het is hier prachtig.Donderdagavond nemen we de nachttrein naar Bangkok en vanuit daar verlaten we de groep om naar Kanchanaburi te gaan naar: Elephants World. We slapen 1 nachtje in Kanchanaburi en worden zaterdagochtend opgehaald om een weekje vrijwilligerswerk te doen bij de olifanten.

Liefs,
Jasper en Angelique

• 04 Augustus 2015 - 11:32

Jim En Gerrie:

Hi lievers,
    Wat een prachtig verslag weer. Jullie kunnen hier je hele leven aan terug denken, zoveel mooie momenten. Geniet nu nog een paar dagen van de vrijheid, want na deze dagen moeten jullie WERKEN bij de olifanten! Haha. Liefs en dikke kus.

• 04 Augustus 2015 - 22:16

Yvonne:

Hallo lieverds,

Wat mooi allemaal weer. Wat zullen jullie genieten, leuk om het zo te lezen. Wens jullie veel succes bij de olifanten, hoop dat het niet tegenvalt na al dat moois en relaxen. Geniet er nog maar even van wordt zwaar denk ik dat laatste weekje maar wel bijzonder.:-)
    Liefs mama Yvonne.

• 10 Augustus 2015 - 23:42

Remko:

De baiyoke towerII en dan op de 84st verdieping lijkt mij super om zo over Bangkok te kijken.
    Had Jasper geen hoogtevrees? :-)

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Thailand

We beginnen onze Thailand-reis in Bangkok vanuit daar zullen we naar de drijvende markt van Damnoen Saduak gaan. Via de drijvende markt gaan we naar Kanchanaburi in het gebied van de River Kwai. Hier zullen we de Erawan waterval bezoeken. Vervolgens vertrekken we naar de oude ruïnestad Sukhothai. Na deze stad vertrekken we met de openbare bus naar Chiang Mai. Dit is de tweede grote stad van Thailand. We gaan de stad ontdekken en zullen een 2-daagse trektocht door de heuvels maken. Na enkele dagen in Chiang Mai vertrekken we met de nachttrein weer terug naar Bangkok. Hier zullen we nog een aantal tempels bezoeken. Vervolgens vertrekken we via Surat Thani naar het eiland Koh Pha-Ngan. Hier overnachten we op een rustig strand in het noorden van het eiland. Na een aantal dagen op dit eiland vertrekken we naar het eiland Koh Samui. Ook hier heerlijk een aantal dagen relaxen en dan gaan we per ferry weer terug naar Bangkok. Hier nemen we de bus of de trein naar Kanchanaburi. We keren hier weer terug om een week vrijwilligerswerk te doen bij ElephantsWorld. Hier helpen we mee bij de verzorging van de olifanten en andere bezigheden in het park. Na deze week vertrekken we met de trein of bus weer terug naar Bangkok waar we twee nachtjes slapen en vervolgens weer terug vliegen naar Amsterdam.