Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu

Koh Samui

Door: Angelique

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Angelique

06 Augustus 2015 | Thailand, Ko Samui

Sawadee kha,

Op Koh Samui hebben we de eeste dag lekker bij het zwembad en het stand gelegen. Samen met Jasper een strandwandeling gemaakt en in de zee gezwommen. Plotseling zag ik een mega groot beest over het strand lopen. Ik schrok me werkelijk rot. Jasper draaide zich om en we besloten toch samen dichter in de buurt te komen om het te bekijken. Het was een varaan van zo'n 3 meter. omdat we ook aan het zwemmen waren hadden we geen camera's en telefoon bij ons. Heel jammer. Op een afstand bekeken we hem en vlak daarna zagen we security voorbij lopen. Ik wees naar het beest en vroeg of dit normaal was hier op Koh Samui. Echter sprak de beste man geen woord Engels dus we kwamen niet heel erg ver. Hij jaagde het beest richting de bewoonde wereld en ging er vervolgens achteraan. We stonden perplex. Terug bij het resort vertelde we het de groep. Inmiddels was het happy hour dus konden we heerlijk genieten van allerlei cocktails :). Rond half 7 zijn we gaan douchen en daarna het straatje voor ons hotel ingelopen. We wilde kijken bij een apotheek of ze ook drukregulerende oordopjes hadden. Deze zaten helaas in mijn vest die zoek is geraakt. Tijdens de vlucht gebruikte ik deze waardoor ik veel minder last had van mijn oren. Helaas is het lastig te vinden terwijl we vlak bij een vliegveld zitten. Koi (de reisbegeleidster) wil ons graag helpen en is ook met mij naar een kantoor van de bootmaatschappij geweest. Daar waren ze erg onvriendelijk tegen haar. Het ging in het Thais maar ik had echt wel door waar het overging. Ik voelde me gewoon 1 van de 1000 mensen die ze per dag per boot vervoeren en totaal niet vriendelijk. Er is tussen Koi en de bootmaatschappij ook veel telefonisch contact geweest maar niets gevonden. Het is fijn dat Koi zo goed haar best doet. We hadden het over de sfeer die de thai hier in het zuiden uitstraalt en daar gaf ze ook aan dat dit heel bekend is. Ze denken hier vooral aan zich zelf en hun familie. In het noorden van Thailand zijn ze veel behulpzamer. Ergens denk ik ook wel omdat hier veel toeristen zijn. Al met al is Koi een schat en kreeg ik van een groepsgenoot een vest. Dat is wel makkelijk voor bij de olifanten en straks met de terug vlucht. In de avond hebben we bij een ander resort gegeten. Was daar erg gezellig en heerlijk gegeten. Daarna met volle buikjes in bed. De volgende ochtend na een heerlijk ontbijt aan het strand met een klein groepje naar Crystal Bay Beach gegaan. Een hele mooi baai. Er wordt zelfs gezegd dat het een van de mooiste stranden van Thailand is. Het was er inderdaad prachtig. Heerlijk helder water met allerlei visjes en een prachtig wit strand omringt met rotsen en palmbomen. Op het strand een lunch en tegen 5 uur weer terug met de hele groep happy hour met heerlijke cocktails. In de avond als laatst met z'n alle naar chaweng Beach. Daar zijn ook allerlei leuke winkels. Dus na het gezamenlijke laastste avondmaal lekker shoppen. Het eten was ook erg goed Angelique had een gevulde ananas met gebakken rijst, casewnoten, kip, garnaaltjes, ananas, ei en rozijnen. Bij het shoppen hebben we het vooral bij kijken gelaten. Het was een top afsluiting.
Vanochtend rustig aan gedaan alles ingepakt, laatste spullen gekocht en Angelique kreeg samen met een klein groepje een kleine meditatie oefenening op het strand van een groepslid. Was een hele mooie ervaring.
Nu het laatste onderdeel van deze prachtige reis: de olifanten!! Bij de olifanten zullen we waarschijnlijk geen wifi hebben dus denk dat ik pas over een week weer wat kan uploaden. We gaan nu vertrekken met de boot, bus en nachttrein. Waar we in Bangkok de groep verlaten die naar Amsterdam gaat en wij onze handen uit de mouwen steken voor de olifanten. Heeeel veel zin in :)!

Liefs,
Jasper en Angelique

• 06 Augustus 2015 - 07:37

Annu:

Hey Jasper en Angelique,

Het klinkt weer spannend met dat beest !! Ik ben strakjes zooo benieuwd hoe jullie van de olifanten vinden.

Xxx

• 06 Augustus 2015 - 18:57

Yvonne:

Groot he zo'n varaan ik heb ze op tv gezien bij expeditie Robinson hihi.
    Nou op naar de olifanten die zijn vast nog veel groter. Succes met alles.
    Dikke kus mama Yvonne:-)

• 06 Augustus 2015 - 20:00

Jim En Gerrie:

Toch fijn een varaan gezien te hebben, die hoort er gewoon bij, ze doen gelukkig niets. Ik kan mij wel voorstellen dat je er van schrikt. Jammer dat we geen foto kunnen zien. Ps altijd een afbeelding te downloaden voor jullie fotoboek. We zullen jullie verhalen missen de komende week, we moeten het maar doorstaan. Geniet maar van de olifanten en de gezelligheid van de groep mensen die daar zijn. Dikke kus!

• 09 Augustus 2015 - 17:55

Sarina :

Wauw wat een gave reis maken jullie!

Super veel plezier bij de olifanten. Ben benieuwd naar de foto's.

Xx saar

• 10 Augustus 2015 - 23:50

Remko:

Op het strand een varaan tegenkomen dat is weer een hele belevenis.
    En dan ook nog eens 1 van drie meter, veel groter worden ze niet!

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Thailand

We beginnen onze Thailand-reis in Bangkok vanuit daar zullen we naar de drijvende markt van Damnoen Saduak gaan. Via de drijvende markt gaan we naar Kanchanaburi in het gebied van de River Kwai. Hier zullen we de Erawan waterval bezoeken. Vervolgens vertrekken we naar de oude ruïnestad Sukhothai. Na deze stad vertrekken we met de openbare bus naar Chiang Mai. Dit is de tweede grote stad van Thailand. We gaan de stad ontdekken en zullen een 2-daagse trektocht door de heuvels maken. Na enkele dagen in Chiang Mai vertrekken we met de nachttrein weer terug naar Bangkok. Hier zullen we nog een aantal tempels bezoeken. Vervolgens vertrekken we via Surat Thani naar het eiland Koh Pha-Ngan. Hier overnachten we op een rustig strand in het noorden van het eiland. Na een aantal dagen op dit eiland vertrekken we naar het eiland Koh Samui. Ook hier heerlijk een aantal dagen relaxen en dan gaan we per ferry weer terug naar Bangkok. Hier nemen we de bus of de trein naar Kanchanaburi. We keren hier weer terug om een week vrijwilligerswerk te doen bij ElephantsWorld. Hier helpen we mee bij de verzorging van de olifanten en andere bezigheden in het park. Na deze week vertrekken we met de trein of bus weer terug naar Bangkok waar we twee nachtjes slapen en vervolgens weer terug vliegen naar Amsterdam.