Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jasper en Angelique - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Angelique Plug

Blijf op de hoogte en volg Jasper en Angelique

20 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Op schiphol begon ons avontuur al meteen. De digitalisering bij het inchecken heeft ons al een hele ervaring rijker gemaakt! Het ging allemaal heel snel en de gate was zo open. De crew stond ook allemaal al klaar. De captain vertelde ons dat ze aan t wachten waren vanwege een technisch mankement. We zagen dat de rechter motor nadrukkelijk bekeken werd. Even later bleek dat ons vliegtuig niet de lucht in mocht. Ik was eerlijk gezegd allang blij, liever dat ze er nu achter kwamen dan in de lucht! Al onze bagage en alle catering en dergelijke werd overgeplaatst en dat ging zeker 2,5 uur duren. We besloten even lekker te gaan eten (lees: vette hap bij de Mac Donalds). En ja hoor daarna was het eindelijk zo ver: we gingen in een blauw KLM vliegtuig naar Bangkok! Woehoee! Om 21.00 gingen we de lucht in. Aan boord werden we goed verwend met prima eten. Ondertussen keken we heerlijk films. Na de maaltijd kon Angelique vrij makkelijk in slaap vallen. Jasper daar in tegen kon dat niet en heeft die nacht nauwelijks tot niet geslapen. Al met al misschien een slechte start qua vertraging en slaap perikelen maar ondanks dat is de vlucht ons prima bevallen. We waren het lange zitten ook wel gewend van vorig jaar in de treinen. Bij aankomst op het vliegveld in Bangkok is alles soepel verlopen we namen een taxi naar ons hotel en kregen een fijne schone kamer. We zijn even gaan liggen maar omdat t al half 3 was besloten we nog naar de wat pho te gaan zodat we vandaag ook wat van Bangkok zouden zien. Het was er prachtig en o.a. de liggende buddha was indrukwekkend. Sowieso moet de gehele stad op ons inwerken (vooral Angelique moet even wennen, nu inmiddels al helemaal happy). Naast de vele mensen op straat zijn er overal taxi's en Tuktuks. Nog niet echt nodig gehad aangezien ons hotel erg gunstig gelegen is. De wat pho hebben we lopend kunnen bezoeken. Rond half 6 zagen we een aantal donkere wolken. Daarom besloten we bij de 7-eleven (de jumbo van thailand) wat drinken en een zoutje te halen om even bij te komen in onze hotel kamer. Het is op t moment zo'n 32 graden en best benauwd helemaal op drukke wegen voel je de warmte van de auto's en de stinkende uitlaatgassen. Als je dan in de wat pho loopt komt er zo veel rust je tegemoet. Je hoort helemaals niets en je hebt totaal niet door dat je in een miljoenen stad bent. Was heel bijzonder.
Na t rusten zijn we naar Khao San Road gelopen. Een geweldig leuke plek! Uitgaansgelegenheden, streetfood, souvenirs en vooral veel gezelligheid! We hebben echt heerlijk gegeten: rijst met kip en cashewnoten en als toetje de thaise specialiteit bananenpannenkoek en ananas pannenkoek. Mmmmm. Echt heel lekker! Tijdens het eten lekker mensen kijken. Prachtig je kijkt je ogen uit. De thai vinden jasper erg leuk en ik heb al gemerkt dat hij veel door de thai wordt nageaapt haha echt grappig! Ik heb wat leuks voor mezelf gekocht en daarna zijn we om half 12 naar bed gegaan. Bekaf! Thaise bedden zijn over het algemeen hard en dat was de onze ook maar heerlijk geslapen. De volgende ochtend om zeven uur opgestaan lekker ontbijtje gehad met roerbakei, watermeloen: van alles wat. Daarna ervoor gezorgd dat we half negen/negen uur bij de grand palace stonden. Na een mooie lange broek voor Jasper en een paarse lange rok voor mij mochten we naar binnen (is verplicht) eerst langs wat prha keaw hier staat een heel mooi beeldje van een jade buddha. Daarna langs het paleis gelopen. Dit is echt heel groot met veel goud en mooie afwerkingen. Vervolgens optijd bij het hotel om opgehaald te worden door een busje. Die ons naar Co van kessel brengt. Een Nederlandse fiets organisatie. Met een groep (2 mensen van onze eigen groep en een aantal andere Nederlanders ) zijn we door Bangkok gaan fietsen (zo'n 5 uur). Dit was echt zo onwijs gaaf en leuk! We fietsen door kleine straatjes langs de woningen van de thai, soms zelfs er letterlijk doorheen. We stoppen regelmatig. De eerste stop is bij een tempel. We stoppen o.a. ook bij de bloemenmarkt. Hier krijgen we ook van alles te proeven heel erg leuk en allemaal erg lekker! Jasper heeft een groot gedeelte met de go pro gefilmd dus dat kunnen we jullie laten zien in NL. We fietsen ook door China town. Zo mega groot en echt onwijs bijzonder. Van krotten waar de thai in wonen tot grote gouden tempels waar we langs fietsen. Halverwege gaan we met een longtailboot varen. Ook erg leuk. We varen door het Venetië van Thailand. Krijg de glimlach niet van mijn gezicht, besef hoelang we hier naar uit hebben gekeken en hoe bijzonder t is. De fietsen zijn mee gegaan in de boot en we fietsen door een stuk natuur van Bangkok. Hele smalle paadjes met aan beide kanten water. Hele andere kant van Bangkok. Tot slot stoppen we bij een restaurant waar een thai allerlei lekkers heeft gekookt voor ons. Echt van alles kunnen proberen en t was allemaal erg lekker. Als toetje verse ananas en watermeloen. Daarna nog een stukje met een longtailboot varen en daarna de fietsen terug gebracht. Een busje stond klaar om ons op te halen en terug te brengen naar t hotel waar de rest van de groep stond te wachten om samen te gaan eten. Even met elkaar kennis maken. Wij hadden al wat gegeten maar we gingen uiteraard mee en bestelde wat kleins. Het was erg gezellig met elkaar en we konden elkaars ervaringen van de eerste dagen met elkaar delen. Het restaurant lag aan de rivier erg mooi en leuk! Daarna zijn we lekker gaan douchen. Je zweet enorm dus is heel fijn! Morgen half 7 op om met de bus naar de drijvende markt Damnoen Saduak en de river kwai te gaan. We overnachten in een soort drijvend hotel.

Dit waren zo de eerste dagen. We laten jullie snel weer wat horen!
Veel liefs,

Angelique en Jasper

• 20 Juli 2015 - 20:07

Gerrie:

Jullie hebben al veel meegemaakt en gezien, met zo'n mooi verslag kunnen wij het meebeleven. We kijken al weer uit naar de volgende. Veel plezier de komende dagen. Dikke kus. Jim en Gerrie

• 20 Juli 2015 - 21:26

Karin:

Hee vakantiegangers!!

Leuk verslag.. Jaloers!! Geniet ervan saampjes!! X

• 20 Juli 2015 - 23:07

Remko:

Ondanks de verlaten start is het toch nog allemaal goed gekomen lezen we! Zo te lezen genieten jullie ervan en worden de verwachtingen waargemaakt. Veel plezier!
    Kusjes, Remko & Yvonne.

• 21 Juli 2015 - 09:12

Erica:

Hi Jasper & Angelique,

Wat een leuk verslag en wat hebben jullie al veel gezien in korte tijd.
    Fijne reis verder en veel plezier!

Groetjes, Erica

• 21 Juli 2015 - 12:06

Alexandra:

Wow! Gaaf hoor. Heel veel plezier. Zo te lezen, genieten jullie volop! Liefs xx

• 21 Juli 2015 - 16:22

Stefanie:

Hey Angelique & Jasper,

Wauw jullie hebben al veel meegemaakt zeg! Klinkt super, ben echt jaloers haha. Nog super veel plezier en kijk uit naar jullie volgende blog :)

Heel veel liefs, Stefanie

• 22 Juli 2015 - 19:37

Anny:

Wat leuk om dit te lezen! We herkennen veel dingen wat jullie hebben mee gemaakt, toen we vorig jaar in China waren! Heeeel veel plezier verder! En die harde bedden wennen wel haha !

Xx Anny

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

We beginnen onze Thailand-reis in Bangkok vanuit daar zullen we naar de drijvende markt van Damnoen Saduak gaan. Via de drijvende markt gaan we naar Kanchanaburi in het gebied van de River Kwai. Hier zullen we de Erawan waterval bezoeken. Vervolgens vertrekken we naar de oude ruïnestad Sukhothai. Na deze stad vertrekken we met de openbare bus naar Chiang Mai. Dit is de tweede grote stad van Thailand. We gaan de stad ontdekken en zullen een 2-daagse trektocht door de heuvels maken. Na enkele dagen in Chiang Mai vertrekken we met de nachttrein weer terug naar Bangkok. Hier zullen we nog een aantal tempels bezoeken. Vervolgens vertrekken we via Surat Thani naar het eiland Koh Pha-Ngan. Hier overnachten we op een rustig strand in het noorden van het eiland. Na een aantal dagen op dit eiland vertrekken we naar het eiland Koh Samui. Ook hier heerlijk een aantal dagen relaxen en dan gaan we per ferry weer terug naar Bangkok. Hier nemen we de bus of de trein naar Kanchanaburi. We keren hier weer terug om een week vrijwilligerswerk te doen bij ElephantsWorld. Hier helpen we mee bij de verzorging van de olifanten en andere bezigheden in het park. Na deze week vertrekken we met de trein of bus weer terug naar Bangkok waar we twee nachtjes slapen en vervolgens weer terug vliegen naar Amsterdam.